Twitter Reklam Vermek
Twitter Dünya üzerinde hem sosyal hem siyasi birçok alanda etkisi çok büyük olan bir sosyal paylaşım sitesidir. Kullanıcı sayısı çok fazla olan Twitter sosyal paylaşım sitesi üzerinden reklam vermek ve bu reklamlarla tanınmak ve göze çarpmak çok kolay ve etkilidir. Bu nedenle Twitter reklam vermek ve ürün, marka tanıtımı için çok önemli bir platformdur.
Twitter sponsorlu reklam vermek özellikle çok tercih edilen bir reklam yapma yöntemidir.Aranan anahtar kelimeler ile ilgili olan reklamlar sponsorlu olduğunda ilk olarak karşınıza çıkmaktadır. Bu durum da bu sosyal paylaşım ağını kullananların çok fazla ilgisini çekmesini sağlamaktadır. Bu nedenle sponsorlu reklam vermek çok dikkat çektiği için çok tercih edilmektedir.
Sponsorlu Tweet Reklam Nasıl Oluşturuluyor?
Sponsorlu tweet reklamı oluşturmak için Twitter’ in reklam bölümüne girmeniz gerekmektedir.Bu bölüme giriş yaparken Twitter kullanıcı adı ve şifrenizi kullanabilirsiniz.Bu alanı ilk kez kullanıyorsanız bazı bilgileri girmeniz gerekmektedir. Zaman dilimi ve yaşadığınız ülke gibi bilgileri girmeniz gerekecektir. Bu bölümde reklam oluşturmak için Yeni Kampanya oluşturma butonuna basmalısınız. Bu şekilde reklam kampanyası oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Kampanya oluşturmaya başladıktan sonra hedef kitle seçimine dair tercihler yapmanız gerekmektedir. Twitter üzerinden hangi sayfaları takip ettikleri hangi gönderileri retweet ettikleri hangilerine yorum yaptıkları gibi ayrıntılara göre hedef kitle oluşturabilirsiniz. Bu durum reklamınızın çok daha ilgilenecek kişilerin önüne çıkmasına neden olarak tıklanma oranını arttıracaktır. Aynı zamanda rakip markaların takipçilerini de hedef kitle olarak belirlemelisiniz ki ikame olarak sizi tercih etsinler.
Hedef kitle oluşturunca bazı tweetlerinizi öne çıkarma işlemi ile daha göze çarpıcı ve kendini hatırlatıcı hale getirebilirsiniz. Twitter'a yetki verirseniz sayfanızdaki en çok öne çıkan son beş tweet seçebilir. Ancak bambaşka bir ürün yani yeni bir ürün ya da hizmet söz konusu ise yeni bir reklam oluşturmanızda fayda vardır.
Sponsorlu hesap oluşturma nasıl olur?
Sponsorlu hesap oluşturma da özellikle takipçi sayısını arttırmak açısından genelde tercih edilmektedir. Ayrıca bu yöntemle eğer hesabınızı ürün ya da hizmetinizi tanıtmak için kullanıyorsanız takipçilerinizle bunlarla ilgili şeyler paylaşmak ve çok daha fazla kişiye yani takipçi sayısına ulaşmak istiyorsanız sponsorlu hesap oluşturmak işinize yarayabilir. Sponsorlu hesapları görebilmek için kimi takip etmeli bölümüne bakabilirsiniz. Bu kısımdaki hesaplar ilgi alanı takip edilenin takip ettiği durumlarına göre değişebilmektedir. Bu sponsorlu hesabın çok dikkat çekici olması için herhangi bir tweet seçilir ve bildirimin yanında bu tweet de görülür. Bu şekilde takip edecek kişileri cezbetmek çok daha kolay olur.
Twiter Reklam Maliyetleri
Twiter reklamları kullanıcı sayısından dolayı reklam konusunda çok etkilidir. Aynı zamanda bu reklamlarla çok daha fazla kişiye takipçiye ulaşılmaktadır. Bu kadar getirisi olan Twiter reklamın maliyeti getirisinden çok daha düşüktür. Tıklama başına, takipçi başına ödeme sistemi olan Twitter reklam için çok büyük bir ödeme almamaktadır.Ancak bu reklamı verirken bütçenin reklam veren kişi tarafından çok iyi belirlenmesi ve aynı zamanda hedef kitlenin çok iyi belirlenmesi gerekir. Bu iki seçenek dikkatle ve titizlikle yapılırsa çok faydalı ve getirisi çok yüksek bir reklam verme işlemi gerçekleştirilmiş olacaktır.
Lead oluÅŸturma nedir?
Twitter güncellemelerinin arasında en çok dikkat çeken yeniliklerden bir tanesi Lead oluşturma olmuştur. Twitter Lead oluşturma reklam veren kişilerin mail listesindeki kişileri Twiter üzerinden kaydetmesini sağlıyor. Bu durumda mail adresinde zaten ilgili kişiler bulunduğu için belli bir kitleye bu şekilde çok daha hızlı ulaşabiliyor.