Facebook milyonları aşkın kişi tarafından kullanılan bir sosyal paylaşım sitesidir. Böylesine aktif kullanılan paylaşım sitesi facebook üzerinden reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Bu reklamlar ile birlikte kendinizi facebook kullanıcıları aracılığıyla milyonlara tanıtabilirsiniz. Bu nedenle facebook reklamları ile büyük hedefler oluşturabilirsiniz.
Facebook reklamları avantajları
-İlk olarak Facebook’ta reklam vermenin en büyük avantajlarından bir tanesi çok fazla kişi tarafından kullanılan facebook kitlesini kullanabilmektir.
-Facebook’un diğer tüm sosyal ağlara göre hem uygulama olarak hem de normal bir şekilde mobil üzerinden de en çok kullanılan sosyal ağlardan bir tanesidir.
-Facebook reklamlarını hedef kitleleri belirleyerek yayınlayabilir ve reklamınız ile daha çok ilgilenecek olan kitlelere ulaşabilirsiniz.
Facebook reklamı verirken dikkat edilmesi gerekenler
Mobil cihazlara yönelik reklamlar: Facebook en çok mobil cihazlar üzerinden kullanılıyor. Bundan dolayı mobil cihazlara yönelik reklam vermek çok daha mantıklı olacaktır. Çünkü facebook tıklama başına ücretlendirme yaptığı için bu durumda daha çok facebook uygulaması mobil üzerinden kullandığı için sadece mobil için reklam vermek amacınıza ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
İndirmelere yönelik reklamlar: Mobil kullanıcıları için her indirme ile reklam takibi sağlanır. Bu yöntem eğer markanız mobil uygulamaya yönelik ise mobil uygulama sahibi ise sunulmaktadır.
Markanıza ilgi duyacak müşterileri hedefleyin: Reklam yaparken kitlenizi belirlemeniz önemlidir. Bu nedenle reklamınızın ayarlarını buna göre yapmalısınız. Özellikle yeniden pazarlama sistemi ile ürününüzü inceleyen kişinin karşısına ürünleri görsel olarak tekrar getirme yöntemi ürünlerinizin satışını olumlu yönde etkileyecektir.
Yaratıcı reklamlar: Tıpkı diğer reklamlar gibi facebook reklamlarıda yaratıcılık unsurunu önde tutularak hazırlanmalıdır. Bu şekilde hazırlanan reklamların sosyal medyada da ilgi görme oranı artmaktadır.
Facebook reklam verme nasıl olur?
Aslında bu işlem oldukça basit ve etkili bir yöntemdir. Çok düşük maliyetlerle gerçekleşebilmektedir.
Facebook reklam verme tercihinizi ilk olarak gönderiyi öne çıkar seçeneği ile gerçekleştirebilirsiniz. Bu seçenek ile birlikte hedef ve bütçe tercihlerinizi oluşturarak bu seçeneği kullanabilirsiniz.
Facebook Reklam verme işlemini gerçekleştirmek için reklam oluşturma seçeneği üzerinden reklam verme amacı bölümünü seçmeniz gerekmektedir. Daha sonra bu bölümde bulunan hedefleme bölümünden size uygun olanı belirleyip Potansiyel Erişiminize bakmalısınız.
Bir sonraki adımda bütçe belirlemesi yapmanız gerekiyor.Ayrıca reklamın yayınlanacağı zamanı da belirlemelisiniz. Bütçe ve zaman bölümünü doldurduktan sonra Tahmini Günlük Erişiminize bakarak bir gün içerisinde reklamınız ne kadar kişiye ulaşabilir, tahmini kişi sayısı kaç olur gibi bilgileri edinebilirsiniz.
Facebook reklam ücretleri ne kadar?
Facebook reklamları oldukça makul fiyata sahiptir. En düşük ücret ise 1 Amerikan doları üzerinden kabul edilir. Facebook reklam ücretleri değişiklik gösterebilmektedir. Reklam için bütçeyi kendiniz belirliyorsunuz. Bu belirlediğiniz bütçeden tıklanma başına ücret kesiliyor. Bu durumda zaten sürpriz bir rakamla karşılaşma ihtimaliniz olmuyor. Ancak bu reklamların tıklanma durumu ve bütçenin çabuk tükenmesi gibi sıkıntılar olabilir. Bu durumun nedenleri arasında yanlış seçilen hedef kitle, verdiğiniz yanlış teklif ya da reklamın yayınlaması ile ilgili yaptığınız planın yanlış olması olabilir.
Ücreti ne zaman ödeyeceğiniz de tamamen sizin tercihlerine bağlıdır. Nasıl bir ödeme yöntemi seçtiniz ve hangi para birimi ile işlem yapmayı düşünüyorsanız bunları belirlemeniz gerekmektedir. Bu seçenekler ödeme zamanınızı etkilemektedir. Ayrıca ücretin ne sıklıkta sizden alınacağı faturalandırma düzeyinize bağlıdır.
Ödemeleriniz ile ilgili bilgileri öğrenmek için Reklam Yöneticisi bölümünü tıklayarak bu konu ile ilgili ve facebook reklam ücretleri ile ilgili detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.