Sosyal Medya Pazarlaması
İnsanların sosyal medyadaki davranışların bilincinde olarak satış yapmak çok önemlidir.
Kişilerin çok fazla zaman harcadığı sosyal medya alanı, artan değişik platformlar ve gün geçtikçe artan kullanıcı sayısı ile birlikte güç kazanmaktadır. Elbetteki ki kişilerin bu kadar zaman harcadığı bu sosyal medya kanallarının gelirler üzerinde de ciddi bir etkisi vardır.
İnsanlar Facebook ve İnstagram gibi uygulamları üzerinden alışveriş yaparken kendilerini rahat hissetmiyorlar. Sosyal medyadaki satışların artması için PRISM adlı bir yöntem kullanılmaktadır. İşte bu yönetim detayları:
P - Ä°nsanlar
Sosyal medya da başarılı olabilmek takipçi yapınız ve sayısı büyük önem taşıyor. İşletmeniz ile ilgili en doğru kanalı oluşturup her gün takipçi arttırmaya takipçi profii oluşturmaya çalışmalısınız.. Takipçilerinizin sürekli olarak arttığından ve doğru kişilere ulaştığınızdan emin olmak zorundasınız. Yanlış kişiler yanlış reklam alanları yanlış pazarlama stratejileri demektir.
Her bir sosyal medya kanalında, doğru takipçilere ulaşmanın bir yolu vardır. Örneğin, Twitter’da analitik aracının kullanarak takipçilerinizi analiz edebilirsiniz. Bu araç ile Twitter takipçilerinizi ilgi alanlarına göre kategorilere bölebilirsiniz.
R - Ä°liÅŸkiler
Takipçilerinizle aranızda bir bağ olması onların markanızla daaha yakından ilgilenmesini sağlar. Ayrıca onunla aranızda görünmeyen bir bağ oluşur. Bu sayede sizi daha aktif bir şekilde takip etmeye başlar. Kaliteli içeriklerin paylaşılması daha sağlam ilişkilerin kurulmasını sağlar.
Tabi ortam sosyal medya olunca ister istemez etkileyici olmak da gerekiyor. Sağlam ilişkiler inşa etmenin bilinen bir yolu takipçilerinizi takip etmek ve onlarla etkileşim içerisinde olmanızdan geçiyor. Onların attıkları mesajları ceveplamak yorumlara cevap vermek gerekiyor.
I - Gelen Trafik
Hesabınıza yönelik oluşan trafiği kontrol etmeniz gerekiyor. Gün geçtikçe artan bir oran mı yoksa azalış mı söz konusu bunu bilmek gerekiyor. Sitenize veya hesabınıza daha çok trafiğin gelmesi için farklı taktikler uygulamalısınız. Örneğin, web sitenizde hiç eskimeyen bir içerik vardır, bunu sosyal medya hesabınızdan paylaşmalısınız. Bu paylaşım, sosyal medya da ki trafiği web sitenize yönlendirmeye yardımcı olacaktır.
S - Aboneler ve Sosyal Hedefler
Sosyal medyadan gelen trafiğin bazen satışları etkisi olmayabiliyor. Bunda gelen insanlar belki o ürüne almaya hazır olmayabilir. yani doğru kitle bu kişiler değildir. Kullanıcılar web sitemizden ayrılmadan onlara bir popup ile site deneyimleri sorğulayabiliriz. Optinmonster gibi araçlarla web site ziyaretçilerinizin eposta aboneliğini inşa edebilirsiniz. Eposta pazarlama, online pazarlama için önemli bir kanaldır. Abonelik ile müşterilere indirimli ürünler veya yeni gelecek ürünlerle ilgili mail atabilir geri dönüüş oranları ile satışları karşılaştırabilirsiniz.
M - ParasallaÅŸma
Müşterilerin satın alma şekilleri farklılık gösterebilir. Kredi kartı havale veya kapıda ödeme gibi seçeneklerin olması gerekiyor. Ayrıca müşterinin ödeme yaptığı sayfalarda güvenliği üst düzeyde tutmanız gerekmektedir. SSL sertifikaları 126-256 bit şifreleme seçenekleri ile müşteriler daha güvenli bir alışveriş deneyimi yaşayabilirler.