Rakip Rekabet Analizi
Web sitesi açmak, web tasarımı
yaptırmak ayrıca da sürekliliğini sağlamak oldukça zor iştir.
Bu nedenle bu tür işlemlere girişmeden önce iyice düşünmek ve
araştırmak gerekir. Online ortamda yer almanın gerektirdiği
birçok şey vardır. Ayrıca da bu ortamda/piyasada tahmin
edeceğinizden fazla rakibiniz vardır. Bu yüzden de çok düşünerek
ve emek vererek bu iÅŸe giriÅŸmeniz gerekmektedir. Web sitesi
işlemine girişirken düşünmeniz gereken ilk şey piyasadaki
rakiplerinizdir.
Web sitesi kurarken hangi konuda web sitesi kuracağınıza ilk olarak karar vermeniz, daha sonra gireceğiniz piyasanın online piyasadaki durumuna da göz atmanız gerekmektedir. Mesela teknolojik aletler pazarlamayı düşündüğünüz bir web sitesi kurmayı düşünüyorsunuz ve bu konu ile ilgili piyasa araştırması yapacaksınız. Bunun için teknolojik aletler pazarlayanları gözden geçirmeniz gerekmektedir. Mesela teknolojik ürünler pazarlayan lider siteleri ve diğer siteleri incelemelisiniz. Nasıl bir vizyonları var, siteleri nasıl, insanlara ne kadar güven veriyorlar ve piyasada var olabilme gücünüz nedir bunları çok iyi düşünmelisiniz.
Eğer yeni bir web sitesi kurmak için araştırma yapıyorsanız rekabet gücünün çok daha düşük olduğu bir sektör üzerinden pazara dâhil olmaya çalışmalısınız. Ancak büyük bir sermaye ve büyük düşüncelere sahipseniz tabi ki de rekabet edilesi alanlara da girebilirsiniz.
Rakip Analizini Nasıl yapacaksınız?
Bu konunun üzerine eğildiğinizde, bir takım soruları düşünmenizde fayda vardır.
Yurtiçinde ve yurtdışında rakipleriniz var mı ve kaç tane rakibiniz var? Rakip olduğunuz şirketler yabancı kaynaklı mı? Bilmeniz gerekmektedir.
Rakip firmanın kaç yıllık olduğunu ve köklü mü yoksa yeni başlayan bir firmamı olduğunu araştırmalısınız.
Rakip firmaları rakip & rekabet analizi yaparken sahiplerinin kim olduklarını ve finansal destek alıyorlar mı finans güçleri ne kadardır diye araştırmalar yapmanız gerekiyor.
Rekabet ettiÄŸiniz Firma, Holding ya da Åžirket mi bilmeniz gerekmektedir.
Sadece bir firmaya mı yoksa birçok firmaya mı sahipler araştırın. Diğer kuruluşları hangi sektörde faaliyet vermekte bilin.
Hangi marka ve ya markalara sahipler ve bu markaların etkileme gücü nedir piyasada ne kadar biliniyor analiz edin.
Rakiplerinizin yıllık ciroları nedir ve bu alanda ne kadar yatırım yapma gücüne sahipler olanakları nelerdir?
Bayileri, mağazaları var mı varsa nerelerde var ve müşteriler tarafından ne kadar tercih ediliyor ya da kullanılıyor.
Sosyal Medyayı ne kadar aktif kullanıyor ve sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiği kampanyalar nedir ve etkileme gücü nasıldır?
İçerikleri kaliteli mi ve nasıl içeriklere sahipler inceleyin.
Piyasadaki etkileri ve büyüklükleri sizi ne kadar etkiler fırsat bulabilir misiniz araştırın.
Hedef Kitlesi nedir kimleri hedefliyor ve kimleri web sitesine çekmeye çalışıyor hedef kitlenizin ne ölçüde aynı olduğunu inceleyin
Çeşitli tanıtım organlarından yararlanıyor mu ve bu tanıtımlar ne oranda fayda sağlıyor siz bu tanıtımların ne kadarını kullanabilirsiniz. Tanıtımın ziyaretçi trafiği açısından ne kadar önemli olduğunu düşünün ve buna göre hareket edin.
Hangi ürüne ya da hizmete ağırlık vererek sektörde etkin bir şekilde yer alıyor, zayıf olduğu alanlar hangisi belirlemelisiniz.
Rekabet Analizi Yaparken Nelerden Faydalanabiliriz
Rakip & Rekabet Analizi yaparken çeşitli kaynaklardan faydalanabilirsiniz. Bunlardan bazıları, özellikle web sitelerini ve etkin oldukları blogları incelemek en önemli kaynak olacaktır. Onlara ait olan yıllık raporları inceleyebilirsiniz. Medya ve basın organlarındaki durumlarını ve ilgili haberleri inceleyebilirsiniz. Sahip oldukları sistemi kullanarak müşteri memnuniyetini test edebilirsiniz.