Google’a Nasıl Reklam Verilir?
Google’a Nasıl Reklam Verilir?
Google’da yayınlanması için reklam vermek istiyorsunuz ve reklam verme aşamaları kafanızı karıştırıyor olabilir. Reklam vermek için bu konuda uzman ve aracı kişilerden özellikle de Adwords müşteri temsilcilerinden bu konu ile ilgili yardım alınabilir. Ancak reklam verme işlemi için izlemeniz gereken adımlar olacaktır.
Birinci adım: Google reklam verme için ilk olarak Google’ın e-posta takip ve birçok Google hizmetlerinden faydalanmanızı sağlayacak olan gmail hesabına sahip olmanız gerekmektedir. Bu şekilde Adword Google reklam verme hizmetinden yararlanmak üzere ilk adımı atmış olacaksınız. Daha sonra açmış olduğunuz gmail hesabınız ile Adwords sistemine kayıt olacaksınız. Kayıt işlemi için gmail adres ve şifrenizin aynısını girmeniz gerekiyor. Böylece karşınıza Adwords hesabınızın oluşturulduğunu bildiren bir yazı gelecektir.
İkinci adım: Hesabınızı oluşturduktan sonra genel ayarlamalarınızı yapmanız gerekiyor. İlk olarak kampanya adı oluşturulacaktır. Kampanya adınız şu şekilde oluşturulabilir. Mesela bir çiçek satışı yapan firmasınız, o halde çiçek sipariş olarak kampanya adınızı koyabilirsiniz. Ancak sadece belli bir bölgeye hitap ediyor iseniz farz edelim İstanbul olsun. Bu kez İstanbul çiçek sipariş gibi bir kampanya ismi belirleyebilirsiniz. Kampanya ismi eğer birden fazla kampanyanız varsa kampanyalarınızı sistemden takip edebilmeniz açısından da önemlidir.
Üçüncü adım: Reklamınızın yayınlanacağı bölge için ben seçmek istiyorum seçeneğini tıklamanız gerekmektedir. Bu şekilde hizmet veremediğiniz bölgelerde yayınlanmasını önleyerek kredinizin daha faydalı ve yararlı kullanılmasını sağlamış olursunuz.
Dördüncü adım: Bütçe kısmını doldurmak dördüncü adımı oluşturuyor. Bu bölümde öncelikle ne kadar bütçe ayıracağınıza kendiniz karar vermelisiniz. Bu durum hangi sektörden olduğunuza rakiplerinizin ne kadar güçlü olduğunuza tabi en önemlisi sizin ekonomik gücünüze bağlı bir durumdur. Bu nedenle bütçenizi tüm bu ayrıntıları düşünerek belirlemelisiniz. İlk aydan sonra duruma göre arttırır veya azaltırsınız. Fiyatlandırmayı belirlediğiniz anahtar kelimeler de etkilemektedir. Çok geniş bir sektör ise bu tarz anahtar kelimeler için çok daha fazla bütçe gerekecektir. Böyle durumlarda Google Adwords uyarı vererek sizi yönlendirecektir.
Beşinci adım: Anahtar kelime bölümüne reklamınızla ilgili, mesela hangi kelimeleri sizi aramak için daha çok arama motoruna yazarlar diye düşünerek anahtar kelimeleri belirlemelisiniz. Mesela reklamınız çikolata satışı yapmak ile ilgili bu durumda anahtar kelimeleriniz de çikolata satışı, çikolata fiyatları, çikolata çeşitleri vb. şekilde olabilir. Google reklam nasıl verilir adım adım ilerlerken en çok düşünerek yapacağınız kısım anahtar kelimeler kısmı olmalıdır. Bu bilgileri kaydetmelisiniz.
Altıncı adım: Bu adımda faturalandırma bölümüne geçeceğiz. Bu bölümde sizden istenilen adres, telefon gibi bilgileri ve ödeme bilgilerinizi girerek bu bölümü tamamlayın.
Yedinci adım: Bu adım aslında altıncı adımla aynı gibi ödemeler kısmında kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz. Ya da diğer ödeme yollarını seçmek için manuel ödeme seçeneklerini kullanabilirsiniz. Eğer varsa promosyon kodunuzu girin. Bu şekilde reklam verme karşılığını ödemiş olacaksınız.
Sekizinci adım: Bu adımda artık Google reklamı nasıl verilir aşamasının son aşamasıdır. Bu bölümde artık reklam kampanyanızın durumu ile ilgili raporları takip etmelisiniz. Bu rapor ve analizler ile birlikte daha sonraki aylarda reklamı yenilerken daha doğru kararlar verebilirsiniz.
Google reklamı nasıl verilir sorusunun cevabı aslında bu yedi adımla birlikte kolay bir şekilde verilebiliyor. Çok basit bir işlem olan Google reklam verme işlemini bu adımlarla gerçekleştirdikten sonra gelirinizi arttırmak daha kolay alacaktır.Gelirinizin çok olması durumunda çok daha fazla bütçeli reklamlar vererek bu adımları tekrarlayabilirsiniz.