Google Reklam Maliyetleri
Google reklamları vermek isteyenlerin
özellikle en çok merak ettikleri konulardan bir tanesi de reklam
maliyetleri konusudur. Çünkü reklam vereceklerin potansiyeli,
bütçesi birbirini tutmayabilir. Bu nedenle reklama ayrılan bütçe
değişiklik gösterebilir. Ancak Google reklamı için tercihlere
bağlı olarak fiyatlarda değişiklik gösterebilmektedir.
Reklam fiyatlarını etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlar aynı zamanda reklamların tıklama oranını da etkilemektedir. Bunlar şu şekilde sıralanabilirler:
Reklamın hangi bölgede verildiği yani hangi şehir ya da lokasyonda olduğu,
Reklam amaç ve hedefiniz yani satış için mi hizmet için mi gibi,
Reklam verdiğiniz sektör gibi unsurlar verdiğiniz reklamın ücretinde etkin rol oynamaktadır.
Reklamın yayında ne kadar kalacağı verilen ücret dâhilinde belli oluyor. Yani reklamınızı günlük, haftalık ya da aylık olarak verilebilmektesiniz. Bu durum da ücreti etkilemektedir.
Google reklam maliyetleri kadar reklam getirileri de büyük önem arz etmektedir. Reklam getirilerini etkileyen de bazı faktörler vardır. Bu faktörlerden bazıları şu şekilde sıralanabilir:
Reklam başvurusu yaparken oluşturduğunuz anahtar kelimeler getirinizi önemli oranda etkilemektedir.
Reklam ve kampanya bölümündeki ayarlarınız da getirinizi önemli ölçüde etkilemektedir.
Reklam metinleriniz ve tıklama başı teklifleriniz de getirinizi etkilemektedir.
Bu getiri ve maliyet faktörleri düşünüldüğünde reklam verme işlemi gerçekleştirilirken tüm aşamaların çok dikkatli ve bilinçli bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekiyor. Bu şekilde hem maliyet hem de getiriler memnun edici olabilir.
Google reklamları ücretlendirmesi
Tıklama başına ücretlendirme: Google reklam verme alternatifleri arasında en çok tercih edilen reklam ücretlendirme seçeneğidir. Bu ücretlendirme yöntemi ile birlikte tıklanma sayısına göre ücret ödersiniz. Ayrıca günlük bütçe belirlemeniz gerekmektedir. Reklamlar tıklama başına minimum 10 kuruş olarak belirlenmektedir. Belirlediğiniz bütçe 50₺ ise 50₺’lik günlük limitiniz dolduğunda reklamınız artık yayınlanmayacaktır.
Görüntüleme başına ücretlendirme: Bu ücretlendirme sisteminde reklamınız 1000 görüntülemede 1 birim görüntüleme oranına göre ücretlendirilmektedir.
Reklam veren kişinin isteklerine göre: Reklam veren kişi isterse ücretlendirmenin kendi belirlediği şartlara göre olmasını sağlayabilir. Mesela üyelik oluşturulma durumuna ya da satın alma durumuna yorum yapma durumuna göre ayarlanabilir.
Satın alma başına ücretlendirme: Bu ücretlendirme yöntemine göre kişiler eğer satış yapılan bir web sitesi içinse satın alma işlemi başına ücretlendirme seçeneği de seçilebilir.
Ne kadar bütçe gerekli?
Bütçeyi belirlemek sizin elinizdedir. Çok küçük bütçe ile de reklam verebilirsiniz. Ya da daha büyük bir bütçeyle de reklam verebilirsiniz. Önemli olan daha sonra bu geri dönüşlere göre bütçeyi belirlemektir. Bu nedenle ilk belirlediğiniz bütçe daha sonraki bütçe ayarlamalarınızda belirleyici faktör olacaktır.
Google reklam getirisi düşünüldüğünde Google reklam maliyeti aslında oldukça düşüktür. İnternet reklamcılığının diğer reklam türlerine göre çok daha fazla etkili olduğu düşünülürse ücretlendirmeler oldukça makuldür.
Google reklam maliyetleri için
ayırdığınız bütçenin tam anlamıyla size fayda sağlaması
için tüm işlemlerin dikkatli ve düşünülerek yapılabilmesi
gerekir. Ayrıca reklam bilgilerinin anahtar kelimelerinin çok daha
dikkatli girilmesi gerekmektedir. Çünkü Google da arama motoruna
yazılan kelimelerle birebir eşleşmesi durumunda reklamınızın
yayınlanma oranı ve tıklanma oranı çok fazla etkilemektedir.
Bu nedenle de çok önemlidir.
Google yaklaşık olarak %90 oranında
gelirini bu reklamlardan karşılamaktadır. Yani Google bu
reklamlarla birlikte kendi gelirini sağlamaktadır. Çok düşük ya
da büyük bütçeli reklamlar alarak Google hemen hemen gelişimi ve
ilerlemesi için tüm gelirini bu reklamlarla sağlamaktadır.
Google gelir elde ettiği şirketlerin, markaların da
gelirini arttırmak için önemli bir vesile olmayı başarmıştır.