yükleniyor

Google Reklam Maliyetleri

Google reklamları vermek isteyenlerin özellikle en çok merak ettikleri konulardan bir tanesi de reklam maliyetleri konusudur. Çünkü reklam vereceklerin potansiyeli, bütçesi birbirini tutmayabilir. Bu nedenle reklama ayrılan bütçe değişiklik gösterebilir. Ancak Google reklamı için tercihlere bağlı olarak fiyatlarda değişiklik gösterebilmektedir.

Reklam fiyatlarını etkileyen bazı faktörler vardır. Bunlar aynı zamanda reklamların tıklama oranını da etkilemektedir. Bunlar şu şekilde sıralanabilirler:

  • Reklamın hangi bölgede verildiÄŸi yani hangi ÅŸehir ya da lokasyonda olduÄŸu,

  • Reklam amaç ve hedefiniz yani satış için mi hizmet için mi gibi,

  • Reklam verdiÄŸiniz sektör gibi unsurlar verdiÄŸiniz reklamın ücretinde etkin rol oynamaktadır.

  • Reklamın yayında ne kadar kalacağı verilen ücret dâhilinde belli oluyor. Yani reklamınızı günlük, haftalık ya da aylık olarak verilebilmektesiniz. Bu durum da ücreti etkilemektedir.

Google reklam maliyetleri kadar reklam getirileri de büyük önem arz etmektedir. Reklam getirilerini etkileyen de bazı faktörler vardır. Bu faktörlerden bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • Reklam baÅŸvurusu yaparken oluÅŸturduÄŸunuz anahtar kelimeler getirinizi önemli oranda etkilemektedir.

  • Reklam ve kampanya bölümündeki ayarlarınız da getirinizi önemli ölçüde etkilemektedir.

  • Reklam metinleriniz ve tıklama başı teklifleriniz de getirinizi etkilemektedir.

Bu getiri ve maliyet faktörleri düşünüldüğünde reklam verme işlemi gerçekleştirilirken tüm aşamaların çok dikkatli ve bilinçli bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekiyor. Bu şekilde hem maliyet hem de getiriler memnun edici olabilir.

Google reklamları ücretlendirmesi

  • Tıklama başına ücretlendirme: Google reklam verme alternatifleri arasında en çok tercih edilen reklam ücretlendirme seçeneÄŸidir. Bu ücretlendirme yöntemi ile birlikte tıklanma sayısına göre ücret ödersiniz. Ayrıca günlük bütçe belirlemeniz gerekmektedir. Reklamlar tıklama başına minimum 10 kuruÅŸ olarak belirlenmektedir. BelirlediÄŸiniz bütçe 50₺ ise 50₺’lik günlük limitiniz dolduÄŸunda reklamınız artık yayınlanmayacaktır.

  • Görüntüleme başına ücretlendirme: Bu ücretlendirme sisteminde reklamınız 1000 görüntülemede 1 birim görüntüleme oranına göre ücretlendirilmektedir.

  • Reklam veren kiÅŸinin isteklerine göre: Reklam veren kiÅŸi isterse ücretlendirmenin kendi belirlediÄŸi ÅŸartlara göre olmasını saÄŸlayabilir. Mesela üyelik oluÅŸturulma durumuna ya da satın alma durumuna yorum yapma durumuna göre ayarlanabilir.

  • Satın alma başına ücretlendirme: Bu ücretlendirme yöntemine göre kiÅŸiler eÄŸer satış yapılan bir web sitesi içinse satın alma iÅŸlemi başına ücretlendirme seçeneÄŸi de seçilebilir.

Ne kadar bütçe gerekli?

Bütçeyi belirlemek sizin elinizdedir. Çok küçük bütçe ile de reklam verebilirsiniz. Ya da daha büyük bir bütçeyle de reklam verebilirsiniz. Önemli olan daha sonra bu geri dönüşlere göre bütçeyi belirlemektir. Bu nedenle ilk belirlediğiniz bütçe daha sonraki bütçe ayarlamalarınızda belirleyici faktör olacaktır.

Google reklam getirisi düşünüldüğünde Google reklam maliyeti aslında oldukça düşüktür. İnternet reklamcılığının diğer reklam türlerine göre çok daha fazla etkili olduğu düşünülürse ücretlendirmeler oldukça makuldür.

Google reklam maliyetleri için ayırdığınız bütçenin tam anlamıyla size fayda sağlaması için tüm işlemlerin dikkatli ve düşünülerek yapılabilmesi gerekir. Ayrıca reklam bilgilerinin anahtar kelimelerinin çok daha dikkatli girilmesi gerekmektedir. Çünkü Google da arama motoruna yazılan kelimelerle birebir eşleşmesi durumunda reklamınızın yayınlanma oranı ve tıklanma oranı çok fazla etkilemektedir. Bu nedenle de çok önemlidir.

Google yaklaşık olarak %90 oranında gelirini bu reklamlardan karşılamaktadır. Yani Google bu reklamlarla birlikte kendi gelirini sağlamaktadır. Çok düşük ya da büyük bütçeli reklamlar alarak Google hemen hemen gelişimi ve ilerlemesi için tüm gelirini bu reklamlarla sağlamaktadır. Google gelir elde ettiği şirketlerin, markaların da gelirini arttırmak için önemli bir vesile olmayı başarmıştır.

Hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın.

X

Müşteri Paneli

Åžifremi Unuttum!

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap OluÅŸtur!