Google Reklam Başvurusu Nasıl Yapılır?
Google reklamları vermek için adwords
aracını kullanabilir yada dijital medya ajansları vasıtası ile
iletişime geçerek gerekli desteği alabilirsiniz. Google
reklam başvuruları, oldukça basit bir aşamadır. Ancak bu
aşamada dikkatli olunması, dikkatli doldurulması gereken bölümler
vardır. Bu şekilde çok daha doğru adımlarla ilerlendiğinde
reklam için ayrılan bütçe hem çok daha doğru kullanılmış
olur hem de daha çok fayda sağlanmış olur. Bu nedenle bütçenizin
en doğru ve bilinçli şekilde gerçekleştirilmesi önemlidir.
Önce bütçenize karar verin!
Google reklam başvurusu yapmak için öncelikle ne kadar bütçe ayıracağınıza karar vermelisiniz. İlk aşamada reklamınızın bir ay süre ile yayında olması ve mümkünse minimum 500 TL bütçe ile reklam aşamasına girmesi tanınırlığınızın artması ve daha çok müşteri çekmeniz açısından önemlidir. Ancak tabi ki de daha düşük bütçelerle de reklam başvurusu yapabilirsiniz. Mesela 150 lira aylık bütçe ile reklam başvurusu yaptığınızı düşünelim. Bu aşamada günlük bütçeniz 5 tl olacaktır. Tıklama başına ücret ödediğiniz düşünülürse tıklama başına 10 kuruş ödemelisiniz. Böylece günde 5 liradan 50 tıklama eder. 50 tıklama da size ne kadar fayda sağlar bunu düşünmelisiniz. İlk olarak ne kadar tıklanma hedeflediğinizi düşünün ve bu şekilde bütçe belirleyin. Günlük 5 ₺’lik limitiniz dolduğunda reklamınız o gün için yayından kaldırılacaktır ve ertesi gün tekrar 5₺’lik krediniz dolana kadar yani ortalama 50 tıklamaya tekabül eden krediniz bitene kadar reklamınız yine Google reklamları arasında yerini alacaktır.
Satış yapıyorsanız daha fazla bütçe ayırmalısınız!
Sizin satış yapan bir site olduğunuzu varsayalım. Herhangi bir dükkâna giren müşterileri düşünelim. Bu müşterilerin birçoğu alışveriş yapmaktan çok ürünler arasında gezinerek ürünlere bakarlar, denerler ve birçoğu hepsine baktığı halde alım yapmaz. Bu nedenle satış yapan sitelerin daha çok tıklanma için kredi ayırması gerekmektedir. Ancak dilerlerse ödeme tercihlerini satış ya da faturalama başına yapabilirler. Çünkü satış yapan sitelerin tıklanma ve ürün görüntüleme sayısı çok olsa da önemli olan satış yapabilmesidir. Bu nedenle ücretlendirme sistemini Google reklam başvurusu yaparken bunları düşünerek belirlemesi çok daha faydalı olacaktır.
İlk önce kayıt olun
Google reklamlarından yararlanmaya karar verdikten sonra ilk olarak Adword’e üye olmanız gerekmektedir. Direkt olarak bizimle iletişime geçebilirsiniz ya da Adwords müşteri hizmetleri numaralarını arayarak da işlemlerinizi temsilciler yardımı ile gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca yardım aldığınız kişilerin bu konuda sertifikalı ya da belli bir eğitimi olan güvenilir uzman kişiler olmasına ve güvenilir bir kurum olmasına dikkat etmelisiniz. Bu şekilde gereğinden az ya da fazla bir masrafa girmez ve beklediğiniz verimi de elde edersiniz.
Coğrafi bölge, şehir önemli
Google Reklam başvurusu yaparken en çok dikkat etmeniz gereken konulardan bir tanesi de reklam için genel ayarlamalarınızı yaparken özellikle coğrafi alan ve hangi cihazlara hitap ettiğinizdir. Bu tarz maddeler reklamın Google’da aranma ve görüntülenme sayısını oldukça fazla etkilemektedir.
Yatırım olarak görün!
Google reklam başvurusu için ödediğiniz ücreti yatırım olarak görmelisiniz. Çünkü bu ücret size kat be kat ziyaretçi ve site içi trafik aynı zamanda satış artışı olarak geri dönecektir. Bu nedenle başvuru yaparken bütçe konusunda daha iyi düşünün ve sitenizin geleceğine çok daha sağlam adımlarla yatırım yapın. Reklam verdikten sonra sistemden kampanyalarınız, tıklanma oranınız, karınız, anahtar kelimelerinizin aranma oranları gibi çeşitli bilgilere dair raporlamaları inceleyin ve bu konuda uzmanlardan yardım alın. Bu şekilde daha sonraki reklam verme işlemleriniz için çok daha doğru adımlar atabilirsiniz.