Google Alışveriş Reklamları
Google Adwords aracılığıyla satıcılar çevrimiçi olarak firmalarını, ürünlerini, satışlarını ve görünümlerini geliştirebilirler ve Google arama motorunda çok daha ön sıralarda çıkabilirler. Google alışveriş reklamları satıcıların ürünlerini çok daha geniş kitlelere duyurması için önemli bir reklam türüdür. Bu şekilde internet ortamında verilen reklamlarla hem daha çok satış yapılarak müşteri potansiyeli arttırılır hem de markanın bilinirliği arttırılır.
Google alışveriş reklamları vermek için bazı adımlardan geçmek gerekiyor. Öncelikle reklam verme işlemi yapılmadan bazı gereksinimlerin gerçekleştirilmesi gerekiyor. Bu gereksinimler yerine getirildikten sonra reklam vermek için gerekli olan diğer adımlar gerçekleştirilebilir.
Aramalarda markanızı öne çıkaracak olan Google alışveriş reklamları ile satışlarınızı ve vizyonunuzu arttırmak için reklam vermeden önce yapmanız gerekenler:
İlk olarak Google Merchant, Google Adwords sistemine kayıt olarak hesap açmanız gerekiyor.
Web sitenizin ve işletme türünüzün Google alışveriş reklamları vermek üzere düzenlenecek olan kampanya ve listeleme için içerik olarak ve Google alışveriş reklamları açısından uyumluluğunun kontrol edilmesi gerekmektedir.
Ürün verilerinizi 30 günde bir olacak şekilde Merchant Center’ı kullanarak gönderebilirsiniz. Bu durum reklamlarınızın çok daha iyi sonuç vermesi açısından önemlidir.
Google alışveriş reklamı nasıl verilir?
Google alışveriş reklamı vermek için Google adwords'e reklam için başvuru yapmanız gerekmektedir. Başvuru yani kayıt işlemini gerçekleştirmek için kayıt formunu doldurmanız gerekiyor. İlk olarak ad, soyadı, iletişim numarası, e-posta adresi ve web sitesi adresi gibi bilgileri doldurarak Google reklam ile ilgili bilgi almak için gönder tuşuna basmalısınız.
Ya da Google alışveriş reklamı vermek için ve müşteri temsilcileri ile sorularınıza daha açık cevaplar alarak bu konu ile ilgili yardım almak için ilgili çağrı merkezi numarasını arayabilirsiniz. Böylece Google alışveriş reklamı verebilir ve ayrıntılı bilgiler alarak Google alışveriş reklamları avantajlarından yararlanabilirsiniz.
Google ürün listeleme reklamları
Google alışveriş reklamları, listeleme reklamları şeklinde de verilebiliyor. Bu şekilde reklam verildiğinde ürün ile ilgili tüketicinin dikkatini daha çok çekebilecek bilgiler veriliyor. Ürün fotoğrafı, fiyatı, mağaza ismi gibi bilgiler göze çarpıyor. Bu şekilde daha çok müşteri çekmek mümkün oluyor. Elde edilen müşteri kitlesi çok daha sadık ve sisteme daha çok alışan kişiler olabiliyor.
Google alışveriş reklamları avantajları
Google alışveriş reklamları satıcıya çok önemli kolaylıklar ve avantajlar sunmaktadır. Bu avantajlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir.
1. Google alışveriş reklamları ile işletmelerin web siteleri çok daha fazla tıklanmaktadır. Bu sayede çok daha fazla trafik oluşur ve daha fazla satış yapmaya başlarlar. Bu reklamlarla tıklanma oranı 2 veya 3 kat daha çok artabilir.
2. Özellikle ürün listeleme şeklinde Google alışveriş reklamları verildiğinde satıcılar müşterilerle reklamda hem ürün görüntüsünü hem de fiyatını paylaştıkları için, müşteriler ürün ile ilgili en önemli iki şeyi öğrenmiş. olur. Böylelikle ürünün onun istediği gibi olup olmadığını ve bütçesine uygun olup olmadığını görür. Bu bilgilere sahip olarak siteyi ziyaret eden müşterinin ürünü satın alma ihtimali daha yüksektir. Bu şekilde satış çok daha fazla arttırılabilir.
3. Merchant Center ile oluşturduğunuz veri feed’inizde tanımlı olan ürünler tanımladığınız özellikleri ile kullanılır ve Adwords’ten ürün listenize göz atabilir ve çeşitli teklif ve kampayalar oluşturabilirsiniz.
Google reklamlarınızın ve görünürlüğü
Google alışveriş reklamları verildikten sonra birçok ülkede görülebilmektedir. Ayrıca arama motorunda metin şeklinde verilen reklamların yanı sıra reklamlar yanda gösterilir. Google ile ortak yürütülen ortak web sitelerinde reklamlar görülebilir. Ayarlamaların yapılması ile birlikte youtube da da bazı ülkelerde görüntülenebilir. Ayrıca görsel aramalar sonucu da görüntülenebilir.