Google Ads Reklam Verme
Hızla dijitalleşen dünya, satın alma kararlarımızda da bizleri etkiliyor. Son yıllarda markaların dijital ve sosyal medyadaki pazarlama faaliyetleri artmış durumda. Markalar dijital dünyaya sürekli yatırım yapmaktadır ve bunun sonucu olarak yeni uzmanlara ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır.
Google Ads de reklam verenlerin Google'ın reklam ağını kullanarak reklam verdiği reklamcılık hizmetidir. Reklam verenler hedefleri doğrultusunda farklı reklam türleri arasında seçim yaparak ödeme yaptığı çevrimiçi bir reklamcılık hizmetidir. Google ads'de reklamınız gösterildiğinde değil tıklanıldığında ödeme yaparsınız. Reklamınız belirlediğiniz anahtar kelimelerde çıkacak ve tıklanıldığında belirlediğiniz ücret için ödeme yapmış olacaksınız. Bu ücret belirlediğiniz anahtar kelimelerde yaşanan rekabete göre değişir. Reklamınızın daha yukarıda önce gözükmesi için daha çok teklif vermeniz gerekmektedir.
Google Ads'de anahtar kelimeleriniz seçerken size uygun spesifik anahtar kelimeler seçmeniz gerekmektedir. Spesifik anahtar kelimeler seçmeniz reklam bütçeniz açısından olumlu bir etki yaratacaktır. Örneğin yedek parça satışı yapıyorsanız, yedek parça yerine orjinal yedek parça gibi bir kelime seçmeniz gerekmektedir.
Google Ads reklamları sıralarken reklam alaka düzeyi ve kalite puanı gibi bileşenlerden yararlanır. En önemli etkenlerden biri reklam alaka düzeyi'dir. Anahtar kelimelerimiz reklamlarımızla ne kadar alakalı olursa o kadar yüksek bir reklam alaka düzeyi puanı alırız. Kalite puanı ise; reklamlar, anahtar kelimeler ve açılış sayfalarınızın kalitesine ilişkin bir tahmindir. Kaliteli puanı yüksek reklamlar, maliyetlerinizi daha aşağıya çekmenize ve daha iyi reklam konumları elde etmenize yardımcı olur.
Google Ads reklamlarınızla ilgili tüm harcama ve tahminleri sizlere sunar. Böylece reklamlarınız için ne kadar para harcadığınızı ve ne kadar geri dönüş sağladığınızı ölçebilirsiniz. Google analatik gibi ücretsiz yardımcı araçlarla da sitenize kaç kişinin girdiğini, sitenizde online kaç kişi olduğunu ölçebilirsiniz.
Reklam Sıralaması
Google Ads'de reklam vermeden önce anahtar kelimeleri ve bunlara ödenecek maksimum tutarı belirlemeniz gerekmektedir. Aynı anahtar kelimeyi farklı reklam gruplarında kullanırsak google kendi reklam sırlama yönetimini kullanır. Sıralamanızı teklif tutarınız, kalite puanınız ve reklam uzantılarınız gibi reklam etkenlere bakarak hesaplar. Bu reklamınızı kesin olarak veya üst sıralarda yayınlayacağı anlamına gelmez. Bu sıralamalar içerisinden google aranan kelimeyle en alakalı reklamı seçerek yayınlar. Reklamınız yayınlandıktan sonra, reklamınızın konumunu teklif tutarınız ve kalite puanının belirler. Teklif tutarınız ve kalite puanınız ne kadar yüksek sıralamada o kadar yukarıda görünürsünüz. Eğer sizden daha yukarıda çıkan bir reklam varsa muhtemelen teklif tutarı sizden daha yüksek veya kalite puanı daha yüksektir. Reklam uzantıları eklemenizde son derece önemlidir. Kullanıcı aradığı kelimeye yakın bir reklam uzantısı görürse sizin reklamınıza tıklama olasılığı daha yüksektir.
Unutmayalım Google Ads reklamlarınızı sadece sizin belirlediğiniz anahtar kelimeler ve bütçeniz dahilinde yayınlayarak reklamlarınızı göstermeye çalışır. Sizde Google'da yer almak, işletmenizi internete taşımak için web sitemizdeki Google Ads paketlerinden birini seçerek başlayabilirsiniz.