Gmail Reklamları
Gmail hesabı kullanıcılarının
bildiği gibi gmail hesabı kullanılırken üst bölümde reklamlar
yayınlanır. Bu reklamlarda yine Google Adwords üzerinden
verilmektedir. Bu reklamlar gmail e-posta
sistemini kullananların karşısına çıkmaktadır. Ve bu reklamlar dikkat çekici bir şekilde yayınlanmaktadır. Gmail üzerinden
e-posta gönderilerek de reklamlar başkalarına gösterilebilir.
Gmail üzerinden verilen reklamlar Google’ın %1’lik gelirini oluşturmaktadır. Başta göze az görünse de yüzde birlik gelir 25 milyar doları karşılamaktadır. Bu da ciddi oranda bir kitlenin gmail üzerinden reklamları tıkladığını göstermektedir. Bu nedenle gmail reklam alanını değerlendirmek çok önemlidir.
Gmail Reklamı Nasıl Verilir?
Gmail reklam vermek de Google Adwords üzerinden gerçekleşmektedir. Google reklamları ile bağlantılı bir şekilde işler. Adwords hesabınızla giriş yaptıktan sonra diğer reklam işlemleri gibi gmail üzerinden görüntülü reklam vermek için Görüntülü reklam ağı seçeneği üzerinden ilerlemeniz gerekecektir. Bu seçenek ile birlikte gmail sitesini hedeflemeniz tercihlerinizi buna göre yapmanız gerekecektir.
Gmail reklamlar aslında görüntülü olarak hedeflense de henüz görüntülü reklam yayınlanmamaktadır. Yazılı şekilde reklamlar yayınlanabilmektedir.
Gmail reklam verirken anahtar kelime belirlemeniz gerekmektedir. Mesela gayrimenkul satışı yapıyorsanız daire, uygun satılık daire gibi anahtar kelimeler oluşturmanız gerekmektedir. Anahtar kelimelerin doğru seçimi önemlidir.
Gmail reklam grubunda en güzel özelliklerden bir tanesi de meslek seçimi yapabilmenizdir. Mesela reklamların sadece avukatların hesaplarında yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Bu reklamınızı ilgilendiren meslek grupları varsa çok iyi ve etkili bir yol olacaktır.
Daha sonra yukarıda da anlattığımız gibi kampanya alanına geliyorsunuz. Bu bölümü doldurmanız gerekiyor.
İlgi alanları seçimi yapmanız gerekmektedir. Bu alanda reklamınızın daha etkili olması daha muhtemel çünkü ilgi alanına ait reklamı tıklama olasılığı daha yüksektir.
Dil seçimini yapmanız gerekiyor. Dil seçimini de Türkçe ve İngilizce olarak yapmanız önerilmektedir.
Domain üzerinden hedefleme yapılabilir. Mesela bir marka ya da şirketten çok fazla mail alan kişi o markanın reklamları ile çok daha kolay karşılaşabilmektedir.
E-mail listesi de hedeflenebilmektedir.
Gmail özellikle mobil cihazlar üzerinden de çok fazla kullanılmaktadır. Bu nedenle mobil cihazlarda hedeflenebilmektedir.
Bölge, şehir, lokasyon seçimi yapılabilmektedir.
Ürün Fatura hedeflemesi yapılmaktadır.
Dönüşümü gözleyebilirsiniz. Bunu Adwords üzerinden takip edebilirsiniz.
Gmail Reklam Ãœcretleri
Gmail reklam ücretleri Google Adwords üzerinden verilen tüm reklamlar gibi tıklama başına ücretlendirilmektedir. Reklamınızın gösteriminden para ödemezsiniz sadece tıklama başına ödersiniz. Bu durumda reklam ücretinizi de en etkili şekilde değerlendirmiş olursunuz.
Gmail reklamları vermek ziyaretçi sayınızın artmasına ve müşteri kitlenizi de arttırmanıza yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda markanızın ismini ezberletmeniz bu yolla daha mümkün olabilmektedir.
Günümüzde artık birçok bilgilendirme mail yolu ile yapılmaktadır. Markalar, şirketler bilgilendirme hizmetlerini mail üzerinden yapmaktadır. Mobil uygulamalar sayesinde de mail tıpkı sms gibi anlık internet bağlantısı olduğu her durumda kişilere ulaşabilmektedir. Bu nedenle mail çoğunluğun etkin kullandığı bir sistem olmuştur. Gmail reklamları da etkili bir hale gelmiştir. Özellikle Mailleri nereden ne sıklıkla aldığınız ve kime ne sıklıkta ne gönderdiğiniz yayınlanacak, karşınıza çıkacak reklamlar açısından büyük önem arz etmektedir. Yani eğer gmail reklam vermek istiyorsanız kişilerin yoğunlukla hangi alanlara yönelik mail trafiği yaşadığına bağlı olarak hedefleme yaparak, reklamınızın tıklanma oranı arttırabilir ve bu şekilde reklamınızın dönüşüm yapabilecek kişilere ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Gmail reklamları çok önemsiz görünse de aslında reklam açısından büyük önem arz etmektedir.