Facebook Reklamları Hakkında
Facebook reklam optimizayon yöntemleriyle reklamlarınızı daha iyi konuma getirebilir daha yüksek kazançlar elde edebilirsiniz. Daha önceden başarı sağlayan yöntemleri kullanarak gerlir elde edebilirsiniz. Bu stratejiler:
1-Facebook reklamlarının işletmeye birçok faydası vardır.
Facebook'a reklam vermeden önce her şirket ne kadar getirisi olacağını düşünür. Burada farklı pazarlama alanlarında olsalar bile facebook'ta reklam veren her şirket bir şekilde fayda sağlamıştır. Çünkü facebook günce milyonlarca insanın girdiği sosyal bir platformdur.
Facebook'a verilen milyon dolarlık reklamlar kaşılığında milyon dolarlık ürün satışları gerçekleşmiştir. Facebook’un bu kadar etkili olmasının sebebi hayatın her kesiminden insanın ev hanımı, öğrenci, öğretmen, doktor, müdürler, başkanlar gibi kişilerinde Facebook’ta bulunmasındandır. Doğru müşteri portföyüne ulaşamama gibi düşünceleriz varsa emin olun daha fazlasına bile ulaşabilirsiniz.
2-Hedefler belirleyin.
Kampanya üzerinde çalışmadan önce hedef kitlenizin kimler olduğunu tanımlayabilmeniz gerekmektedir. Bu hedef kitlesine ulaşacak en doğru platformu tercih etmeniz gerekmektedir. Bu süreçte facebook hedef belirleme ile reklam konusunda doğru müşterileri hedeflememize yardımcı olur. Eğer facebook'a ödediğiniz rakam gelen ziyaretçilerden kazancınızın altına ise kar ediyorsunuz demektir.
3-Hedef Kitleler
Facebook reklam hedef kitle belirleme ile ilgili en önemli konu doğru hedef kitleyi bulmaktır. Bunun için hedeflediğiniz kullanıcıları yaş cinsiyet gibi spesifik küçük gruplara ayırın. Daha sonra her bir spesifik grup için özel bir reklam oluşturarak dönüşüm oranı yüksek olan reklam grubunu tespit edin. Burada dikkat edilmesi gereken konu reklam grupların çok kalabalık olmamasıdır. Ve aynı reklam aynı kişiye birkaç kez sunulabilir. Reklam grubu sayısı 50.000 ile 100.000 kişi arasında olmalıdır. Elbette bu sayı, sektörünüze ve hedef kitlenize göre değişiklik gösterebilir.