Pegasus
Firma Hakkında Bilgi
Kurulduğu 1990 yılından itibaren charter seferler gerçekleştiren Pegasus Hava Yolları, Esas Holding tarafından satın alındığı 2005 yılından bu yana misafirlerine tarifeli seferler sunuyor. Türkiye'yi düşük maliyetli hava yolu (low cost) modeli ile tanıştıran Pegasus, Türkiye'de 29, yurtdışında ise Avrupa, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Ortadoğuʼda 42 noktaya olmak üzere 29 ülkede toplam 71 destinasyona tarifeli seferler düzenliyor.
İstikrarlı büyümesini her yıl sürdüren Pegasus, 2011 yılında olduğu gibi 2012 yılında da Official Airline Guide (OAG) raporunda koltuk kapasiteleri baz alınarak yapılan sıralamaya göre Avrupaʼnın en büyük 25 hava yolu arasında “Avrupaʼnın En Hızlı Büyüyen Havayolu” olarak gösterilmiş bulunuyor.
Pegasus, 2012 yılında Airbus firmasına verdiği, teslim tarihindeki tutarı yaklaşık 12 milyar USD olan, 25 adedi opsiyonlu 100 uçaklık filo siparişi ile Türk Sivil Havacılık tarihinde bir seferde verilmiş en büyük siparişe imza atmış durumda. Paylarının %34,5ʼlik kısmını halka arz ederek 26 Nisan 2013 tarihinde Borsa İstanbulʼda “PGSUS” kodu ile işlem görmeye başlayan Pegasus Hava Yolları, Türkiyeʼde borsaya kote olan ilk özel havayolu olma ünvanını da taşıyor.
İş Yaklaşımı
İş modelini, misafirlerinin bir hava yolu şirketinden ana beklentisi olan düşük fiyatın yanı sıra yeni uçak filosu ile zamanında kalkan uçuşlar üzerine kurgulayan Pegasus, Haziran 2013 tarihi itibariyle yaş ortalaması 3,49 olan 44 uçaklık filosu ile 2013 yılı ilk çeyrekte %92,94 gibi yüksek bir zamanında kalkış oranı yakalamış bulunuyor.
Pegasus web sitesi flypgs.com'un önemli bir e-ticaret hacmine sahip olduğunu belirten Pegasus Dijital Pazarlama Müdürü Didem Namver: “Pazarlama karması içinde dijitale hak ettiği payı vermemek mümkün değil.” diyor. Türkiye ile birlikte 22 ülkede internet üzerinden iletişim faaliyetlerinde bulunduklarını söyleyen Namver ekliyor:
“Türkiyeʼdeki internet kullanıcı sayısının ve internetten uçak bileti alma oranının her geçen gün arttığı bir ortamda dijital iletişime yatırım yapmamak imkansız. 2007 yılından beri kullandığımız Google AdWordsʼün internetten bilet satışlarını artırmak için doğru bir kanal olduğuna inanıyoruz.”
Google AdWords Başarı Hikayesi
Bugüne kadar çoğu satış odaklı olan 200ʼün üzerinde Google AdWords kampanyası yürüten Pegasus, ilgi alanı hedefleme, YouTube TrueView, Yeniden Pazarlama ve Etkileşim Reklamları gibi farklı formatlarda kampanyalar da kurgulamış.
Son yaptıkları kampanyada pek çok özelliği bulunan ve bu nedenle anlatımı karmaşık olan müşteri sadakat programı Pegasus Plusʼı Google Etkileşim Reklamlarıʼndan Lightbox formatını kullanarak tanıtan firma, bu sayede kullanıcı ilgisini yüksek seviyede tutmayı ve ürünle kolayca iletişime geçilmesini sağlamayı başarmış.
Lightbox formatının özelliği olan fare ile üzerine gelinince genişleyen reklam alanı sayesinde çok zengin içerik sunumları yapan Pegasus, ürünün farklı özelliklerini kullanıcılara tek bir pencerede gösterebilme imkanı da bulmuş. “Arama Motoru Pazarlama ajansımız Ping ile birlikte planladığımız kampanyada; farklı sitelerde yayınlanan Lightbox reklamının genişleyen alanı içinde video oynatma, kullanıcıları Google+ ve diğer sosyal platformlarımıza yönlendirme, aynı zamanda başvuru formumuza ve bilgilendirme sayfamıza trafik sağlama imkanlarını yakaladık.” diyen Namver ekliyor: “Ayrıca kullanıcının etkileşime girdiği zaman ücretlendirilen bir reklam formatı olması nedeniyle, bütçemizi sadece firmamıza ve ürünümüze ilgi duyan gerçek hedef kitlemiz için harcadık. Bu çerçevede pazarlama bütçemizi daha etkin ve hedefli kullanmış olduk.”
Kısa süre içinde yüksek görünürlük ve trafik kazanan Pegasus, Lightbox reklamları için 3 farklı video kullanarak her bir videonun kullanıcılar tarafından beğenilme oranlarını da tespit edebilmiş. Bu sayede gelecek kampanyalarda kullanılmak üzere değerli bilgiler toplamış. İnternet üzerinden elde ettiği tüm verileri diğer iletişim kanallarına da yansıttıklarını belirten Namver, Google reklamlarının sunduğu yenilikçi çözümleri kullanmaya devam edeceklerini sözlerine ekliyor.
Sonuç
Pegasus Plus programının tanıtımı için Google Etkileşim Reklamlarıʼndan Lightbox formatını kullanan firma, yürüttüğü kampanya sonucunda;
Tıklama sayılarında diğer standart görsel reklamlara göre 9,9 kat artış elde etti.
Tıklama maliyetlerini %44 azalttı.
Bütçesini daha verimli kullanarak, web sitesine aynı bütçe ile önceki kampanyalara göre 2 kat daha fazla trafik sağladı.
Öncelikli hedef olmamasına rağmen, kazanılmış fırsat olarak; kampanyayı gören kullanıcıların %6,3ʼünün daha sonra bilet aldığını tespit etti.